Çıkış / Exit

İşleminiz Yapılıyor.
 
 
 
 
 
 
 
 
English

Woyzeck

Ýzmir Sanat etkinliklerini için tıklayın

Tarih : 31.01.2016 / 31.01.2016    Saat : 20:00

Tür : Belirtilmemiş
Yazan : Georg Büchner
Yönetmen : İbrahim Güngör
Oyuncular : Batuhan Köksal, Jülide Derya, Bekir Aşçı , Orkun Kocabıyıkoğlu, Erencan Atmaca, Gülin Bakkaloğlu, Jülide Kara, İbrahim Güngör
 
Konusu : Yenilenen rejisi ve yeni kadrosu ile geçen sezonun 7 ödüllü oyunu Woyzeck 2016'da yine seyirci karşısında...Georg Büchner'in 24 yaşında iken tamamlayamadan öldüğü ve dünya tiyatro tarihinin en büyük klasiklerinden biri olan Woyzeck çağları aşan derinliği ve özgün rejisi ile farklı bir deneyim yaşamak isteyen tiyatro severlerin ilgisini çekmeye devam ediyor.

Rotary 2.Tiyatro Ödülleri:
Özel Tiyatrolar kategorisinde;
*En iyi Prodüksiyon
*En İyi Işık Tasarımı-Hasan Bayrakçı
*En İyi Kostüm Tasarımı-Gülen Bakkaloğlu

XV.Direklerarası Seyirci Ödülleri
*Ensemble(Canlandırmada Bütünlük)
*En İyi Koreografi-Jülide Derya


6.Bedia Muvahhit Tiyatro Ödülleri
*En Başarılı Genç Kuşak Erkek Oyuncu-Batuhan Köksal
*Yardımcı Rolde En Başarılı Erkek Oyuncu-Burak Özhan

Beri yandan bir yolcu , zamanın akışına yaslamış sırtını, duruyor ya da Tanrı'nın kerametine akıl erdirmeye çalışıyor ve soruyor kendi kendine : "İnsan ne içindir? İnsan ne içindir?”

Eğer 'insan' dibi görünmeyen bir uçurumsa eylemlerinin sorumluluğu kime aittir? Ya da bu karmaşasında dış faktörlerin belirleyiciliği onu bir kuklaya mı dönüştürür? Büchner Woyzeck üzerinden bu sorulara akıl erdirmeye çalışır. Ve her şeyin yokolduğu bir dünyada soruların 'boşuna'lığına karar verir. Bugün sorularının boşuna olmadığını “tarihin kısır döngüsü”nü hisseden bu genç dahinin oyununa tekrar tekrar baktığımızda görebiliriz. 'İnsan' razı olduklarında zorunlulukları kadar boyun eğişlerinin de zincirini taşır. Woyzeck'in yaşadığı herşeye neden katlandığı sorusu Büchner'in ağzından zamandışı bir boyutta yankılanmaya devam edecektir.

Oyun bir hurdalıkta geçer. Fosası çıkmış ve çöpe atılmış nesnelerden çokta farklı olmayan oyun karakterleri farklı gerekçelerle hurdalıkta yaşamaktadırlar. Ama kapitalizmin, sermaye döngüsünün dışında kalmanın kaçınılmaz olduğu gerçeği hurdalık içinde geçerlidir. Hurdalık, hurdalık sakinleri tarafından, geri dönüşüm için çöplerin tasnif edildiği, bir patronu ve yöneticisi olan bir nevi işletme halindedir.

Woyzeck ve karısı Marie, hurdalığa başlarını sokacak başka bir yerleri olmadığı için, sokaklardan gelmişlerdir. Woyzeck, hayata karşı bilgisiz, bu yüzdende içinde bulunduğu durumu asla sorgulamayan, pek çok zaman içgüdüleri ve komutlarla hareket eden bir karakterdir, hurdalıkta olduğu için kendini şanslı sayar. Marie'nin Woyzeck'ten tek farkı Marie'nin daha iyi bir yaşam düşüdür ve bunun için pek çok şey yapabilir.

Andres'in durumu hurdalıktaki diğer tüm kişilerden farklıdır. Andres, hayatta tutunamayan ve zamanla mücadele etmenin anlamsızlığına inanmış, çıkışı kapitalist ilişkilerden görece uzak hurdalıkta bulmuş, kendi hayatı ve değerlerinden kaçan, bu haliyle kendini haklılaştırmaya çalışan, günümüz tepkisiz aydınlarını temsilen hurdalıktadır. Kapıcı, hurdalığın yönetim ve işleyişinden sorumludur. Eskiden hurdalıkta bir çalışanken patronun gözüne girmiş, bu yolla kendine alan açmıştır.

Kapıcı konumuyla, kraldan çok kralcı ve hurdalıkta yaşan diğer karakterlere karşı alt-ezen konumundadır.

Bu asal karakterler dışında oyunun açımlanmasında önemli bir rol oynayan, hurdalık dışı bir karakter olan Doktor,  Andres kadar ezen-ezilen ilişkilerinin farkındadır ama durduğu yeri sisteme entegre olarak net bir şekilde belirlemiştir. Andres'le ortak tarafı onunda değişime inanmamasında yatar.

Oyunun akışında önemli rollerden birine sahip olan bir diğer durum, dışardan gelen eylem sesleridir. Oyun boyunca artarak gelen eylem sesleri ve tek tek oyun karakterlerinin bu seslere verdiği tepkiler, karakterlerin oyun boyunca daha etraflıca açımlanmasını sağlar.

Tek Perde / 60 dk

Yazan: Georg Büchner
Çeviren: Hasan Kuruyazıcı
Yöneten: İbrahim Güngör
Dramaturgi: Selda Uzunkaya
Koreografi: Jülide Derya
Dekor Tasarım: İlker Şahin
Dekor Uygulama ve Makyaj: Demir Ali Kökçü
Kostüm Tasarım ve Uygulama: Gülen Bakkaloğlu
Işık: Hasan Bayrakçı
Müzik kumanda: Özgür Adıtatar
Grafik Tasarım: Alpgiray Kelem
Yön. Yardımcısı: Gizem Elif Asil

Asistanlar: Aylin Yılmaz, Gonca Küçük, Ansı Özbinici

OYUNCULAR:
Woyzeck: Batuhan Köksal
Marie: Jülide Derya
Yüzbaşı: Bekir Aşçı
Doktor: Orkun Kocabıyıkoğlu
Andres: Erencan Atmaca
Panayırcı: Gülin Bakkaloğlu
Çığırtkan: Jülide Kara
Bando Çavuşu: İbrahim Güngör


Bilet Fiyatları:

Tam: 23.50 TL
Öğrenci: 18,50 TL

Bilet satış noktaları : Biletix, İzmir Sanat

  Tarihinden     Tarihine Kadar Olanları

Türkiye`de Modern Mobilya

Ahmed Adnan Saygun Sanat Merkezi
İzmir Ekonomi Üniversitesi tarafından desteklenip, Doç. Dr. Deniz Hasırcı, Yrd. Doç. Dr. Zeynep Tuna Ultav, Araş. Gör. Seren Borvalı ile Araş. Gör. Hande Atmaca tarafından gerçekleştirilen '(DATUMM) Dokümantasyon ve Arşivleme_Türkiye'deki Modern Mobilya Tasarımı'...

Duman Konseri

Ooze Venue
Türkiye'nin seçkin gruplarından Duman konserlerine devam ediyor. Duman hayranları konser etkinliklerini kaçırmayın. ...

Nazım Hikmet Akedemik Korosu

Ahmed Adnan Saygun Sanat Merkezi
Koro, 21 Şubat'ta vereceği konserde Nâzım Hikmet'in iki şiiri için bestelenen eserlerin prömiyerini yapacak Koro, Rönesans'tan romantizme klasik müzik eserlerini ve Allı Turnam, Bülbülüm Altın Kafeste gibi sevilen türkülerin yanı sıra, New York New York, I Got...

Strıng Inspıratıons Quıntet

Ahmed Adnan Saygun Sanat Merkezi
Grubun sanatsal amacı,müziğin cesitli dallarini birlestirerek genis bir dinleyici kitlesine hitab edebilmek ve böylelikle kendilerinin severek calip ,severek dinledigi cesitli tarzlari klasik müzik catisi altinda birlestirip dinleyicileri ile bulusturmak ve onlarla bunu paylasmaktir....

Piazzola ve Latin Gecesi

Ahmed Adnan Saygun Sanat Merkezi
SOLİSTLER: Ceren Baran - Gitar Cem Önertürk - Flüt...
erotik
Live İzmir