Çıkış / Exit

İşleminiz Yapılıyor.
 
 
 
 
 
 
 
 
English

Aida

Ahmed Adnan Saygun Sanat Merkezi etkinliklerini için tıklayın

Tarih : 01.11.2014 / 01.11.2014    Saat : 20:00

Aida (misafir veya dönen anlamında bir dişi isimden gelme), Giuseppe Verdi tarafından bestelenmiş dört perdelik bir operadır. İtalyanca librettoyu, Fransız eski Mısır uzmanı François Auguste Ferdinand Mariette  tarafından yazılmış bir senaryodan uyarlayarak, Antonio Ghislanzoni yazmıştır. Operanın prömiyeri 24 Aralık 1871 yılında Kahire'de, Hidivlik Opera evinde orkestra şefi Giovanni Bottesini idaresi altinda yapılmıştır.
 
Bu eser, dünya opera evleri repertuarlarında devamlı olarak bulunan ve popüler olarak seyirci çeken bir opera eseridir. Son hazırlanan ve Kuzey Amerika opera evlerinde sahnelenen baş 20 opera eseri listesi içinde 16. sırayı almıştır. Eserin, birçok ses ve video kayıtları bulunmaktadır.
 
BİRİNCİ PERDE
 
Memfis'te, firavunun sarayının bir salonunda başrahip Ramfis, genç komutan Radames ile konuşmaktadır. Ramfis yaralanınca Radames, savaşa gideceği, başarıyla yurduna döneceği ve Habeşli sevgilisi Aida'ya kavuşacağını düşünür. Firavunun kızı Amneris ve kölesi Aida gelir. Amneris, Radamès'i sevmekte, fakat ondan karşılık görmemektedir. Radamès, Aida'yı sevmektedir. İki sevgili arasındaki bakışmalar Amneris'in gözünden kaçmaz ve şüphe içinde kalır. Kral maiyetiyle salona girer. Bir haberci, Kral Amonasro komutasındaki Habeş ordusunun her yeri yakıp yıkarak Mısır'a ilerlediğini söyler. Amonasro, Aida'nın babasıdır. Kral orduya başkomutan olarak Radamès'in seçildiğini bildirir. Herkes Vulkan Tapınağı'nda yapılacak törene gitmek üzere çıkar. Aida, babası ve sevgilisi arasında kalmıştır. Hangisine başarı dileyeceğini şaşırır ve dua etmeye başlar. Vulkan Tapınağı'ndaki büyük törende, rahibelerin kutsal dansı sürmektedir. Başrahip kutsal kılıcı Radamès'e verir.
 
İKİNCİ PERDE
 
Mısır ordusunun zafer haberi gelmiştir. Tutsaklar, Amneris'in dairesinde dans ederek prensesi eğlendirmektedir. Amneris, Radamès'i biran önce görebilmek için sabırsızlanmaktadır. İçeri Aida girer. İki kız arasında gergin bir düet başlar. Prenses, şüphelerini doğrulamak için Aida'ya Radames'in öldüğünü söyler. Genç kızın gösterdiği tepkiden, onun Radames'e aşık olduğunu anlar. Kıskançlıktan deliye döner. Onun ölmediğini ama esir bir kızın hiçbir zaman bir prensese rakip olamayacağını söyler. Teb şehrine giden büyük yolda Kral, rahipler ve halk, asker ve tutsakların geçişini izlemektedir. Firavun, Radames'e bütün arzularının yerine getirileceğini söyler. Amneris, başkomutan Radames'in başına zafer tacını koyar. Tutsakların geçişi bitince, Amonasro zincire bağlı olarak getirilir. Aida, babasına doğru koşar fakat Amonasro kızına onun kimliğini açıklamamasını fısıldar. Kendisini, savaşta ölen Habeş kralının subaylarından biri olarak tanıtır ve bağışlanmalarını diler. Ramfis ve diğer rahipler hepsinin öldürülmeleri gerektiğini düşünür. Radamès, tutsakların bağışlanması isteğini tekrarlar. İstek kabul olur; fakat Aida ve Amonasro orada kalacaktır. Kral, Radamès'e başarısından dolayı kızı Amneris ile evleneceğini bildirir.
 
ÜÇÜNCÜ PERDE
 
Ramfis, Amneris'i düğününden önce dua etmesi için tapınağa getir. Radamès tarafından çağırılan Aida da oradadır. Aida, aşkını ve vatanını düşünmektedir. O sırada babası Amonasro görünür. Kızının gizli aşkını öğrenmiştir. Bu sayede vatanlarına dönebileceklerdir. Planı hazırdır. Kızına, Radames'e Mısır ordusunun planını sorup öğrenmesini söyler. Aida önce bunu kabul etmez; daha sonra ise babasına boyun eğer. Az sonra, Radames çıkagelir. Amonasro saklanmıştır. Aida, Radamès'e kaçmalarını önerir, ona gidebilecekleri yolu sorar. Radamès, 'Napata Geçidi' cevabını verir. Amonasro'nun da bilmek istediği budur. Habeş Kralı ortaya çıkar ve kimliğini açıklar. Genç kumandan, yaptığı hatayı anlamıştır. O sırada, Amneris ve Ramfis görünür. Amonasro, prensesi öldürmek istese de Radames ona engel olur. Baba kız kaçarken Radamès kılıcını Ramfis´e teslim eder.
 
DÖRDÜNCÜ PERDE
 

Büyük mahkemenin kapısında aşk ve kıskançlık içinde kıvranan Amneris, Rdames'i çağırtır. Sevgilisi, vatana ihanet suçundan yargılanacaktır. Prenses; getirilen komutana Aida'dan vaz geçerse onun hayatının bağışlanması için yalvaracağını söyler. Radamès, bu öneriyi geri çevirir. Duruşma başlar; Ramfis, Radames'e suçlu olup olmadığını sorar, komutan soruyu cevapsız bırakır. Rahipler, onun suçlu olduğuna karar verir ve diri diri gömülerek idam edilmesi kararını alır. Radamès, diri diri gömüldüğü mezarda Aida'yı düşünmektedir. Bir anda, Aida karşısında belirir. Genç kız, ölümü sevgilisiyle paylaşmak için gizlice mezara girip saklanmıştır. Aida ve Radamès birlikte dünyaya veda ederken Amneris yukarıda, sevgilisinin ruhu huzura kavuşsun diye dua etmektedir

 

BESTECİ: Giuseppe Verdi

TÜR: OPERA, 4 perde
 
ORKESTRA ŞEFİ:
  Tulio Gagliardo
 

 

  Tarihinden     Tarihine Kadar Olanları

Senfonik Fasıl

Ahmed Adnan Saygun Sanat Merkezi
Şef: İbrahim Yazıcı Solistler: Hakan Ali Toker - Kanun, Piyano, Akordeon Bora Uymaz - Vokal Hakan Çetinkaya - Davul, Perküsyon Program: Şekip Ayhan Özışık - Senede Bir Gün Zeki Müren - Ayrılık Valsi Muzaffer İlkar - Huysuz ve Tatlı Kadın Kaptanzade Ali...

Yüksek Sadakat İzmir Konseri

Ooze Venue
Şarkı yazarı ve bas gitarist Kutlu Özmakinacı tarafından 1997 yılında temelleri atılan Yüksek Sadakat grubu, kendi adını taşıyan ilk albümünü Ocak 2006'da, ikinci albümü olan 'Katil & Maktûl'ü Mart 2008'de DMC etiketiyle piyasaya çıkardı. ...

Yeni Türkü Konseri

Ooze Venue
Şimdi ve sonra… Yeni Türkü… Uzunca bir aradan sonra Yeni Türkü yeni şarkılarıyla yine konser gecelerinde müzikseverler ile... Derya Köroğlu, Erkin Hadimoğlu, Serdar Barçın ve Furkan Bilgi hem yepyeni şarkılar hem de klasik Yeni Türkü repertuarı ile...

Ferhangi Şeyler

Karşıyaka Açık Hava Tiyatrosu
Ferhan Şensoy'un 7 Mart 1987 yılından bu yana aralıksız oynadığı tek kişilik gösterisidir... Ferhan Şensoy'un 7 Mart 1987 yılından bu yana aralıksız oynadığı tek kişilik gösterisi, gündelik olayların 'Ferhanca' bir mizah penceresinden değerlendirilmesidir. ...

3. Uluslararası İzmir Sanat Bienali - Sanat Pazarı ve İletişim Konferansı

Ahmed Adnan Saygun Sanat Merkezi
Sanatçılar, insan olabilmek için düşünmenin, ifade edebilme gücünün sınırsızlığına sahip olanlardır. Sınırsızlık yüreklerindedir, eserlerindedir. Kendileri gezinen özgür ruhlarının ferahlığını görünür kılmak için uğraşırlar, bu nedenledir ki çok...
erotik
Live İzmir