Çıkış / Exit

İşleminiz Yapılıyor.
 
 
 
 
 
 
 
 
English

Mahşer-i Cümbüş Doğaçlama Tiyatro Oyunu

Narlýdere Kültür Merkezi etkinliklerini için tıklayın

Tarih : 09.03.2013 / 10.03.2013    Saat : 20:30

Mahşer-i Cümbüş Doğaçlama Tiyatro Oyunu 9-10 Martta İzmirlilerle buluşuyor..
 

09 Mart 2013 20:30
Narlıdere AKM, İzmir

10 Mart 2013 19:30
İzmir AKM Adnan Saygun Salonu, İzmir

10 Mart 2013 16:00
İzmir AKM Adnan Saygun Salonu, İzmir

Biletler Biletixde
Bilet Fiyatları : - 34.00 TL

Türkiye’de Modern Doğaçlama Tiyatro’nun öncüsü olan Mahşer-i Cümbüş, 2001 yılı Mayıs ayında Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih – Coğrafya Fakültesi Tiyatro Bölümü öğrencileri tarafından kuruldu.
Aynı yıl Eylül ayında Ankara Tenedos Kafe’de “Tiyatro Sporu” gösterilerine başladı. Mahşer-i Cümbüş 2003 yılının Ağustos ayında İstanbul’a taşınarak faaliyetlerini İstanbul’da sürdürdü. Mahşer-i Cümbüş kurulduğu günden bu yana Ankara ve İstanbul başta olmak üzere bir çok ilde gösteriler sergiledi ve festivallere katıldı. Türkiye’de Modern Doğaçlama Tiyatro’nun öncüsü olan Mahşer-i Cümbüş, Doğaçlama Tiyatronun gösteri biçimlerinden biri olan “Tiyatro Sporu”nu Türkiye’de ilk defa seyirci ile buluşturdu.
Kuruluşunun 5. yılında kendi sahnesi ” Mahşer-i Cümbüş Hayalhanesi”ni açtı. Ekip bugüne kadar 500′ün üzerinde “Tiyatro Sporu”, 200’ün üzerinde “Beyin Fırtınası” gösterisi yaptı.
Türkiye’de Modern Doğaçlama Tiyatro’nun öncüsü olan Mahşer-i Cümbüş, bir başka ilke daha imza atarak 2007 yılında Türkiye’nin ilk doğaçlama şov programı “Anında Görüntü Show”u ekranlara taşıdı ve Türk televizyonlarında yepyeni bir dönem başladı.
Beyin Fırtınası
İlk kez 2006 yılında Mahşer-i Cümbüş tarafından geliştirilen ve Hayalhane’de oynanan, yarışma mantığına dayanmayan yeni bir gösteri biçimidir. Modern doğaçlama tiyatro’nun tüm türlerinde olduğu gibi, Beyin Fırtınası’nda da seyircinin katılımı oldukça önemlidir.
Çeşitli sayılarda “longform” adı verilen uzun biçim oyunlar yanyana gelir ve tüm oyuncular birlikte oynarlar. Uzun biçim oyunlar, sadece bir anın oynanmadığı, tamamlanmış oyunlardır. Oyuncular, seyirciden alınan yönelimler doğrultusunda öykü, karakter ve temayı ortaya çıkararak tamamlanmış oyunlar sergilerler. Oyuncuların performanslarının dışında, doğaçlama müzik ve ışık da uzun biçim oyunlarda çok etkilidir. Seyirciler tamamlanmış bir öykü seyrederken, farklı mekanları, duygu durumlarını ve karakterlerin etkilerini, oyun sırasında tasarlanan müzik ve ışığın etkisiyle daha da gerçekçi hissederler. Hatta bu etkiyi arttırmak için gerektiğinde oyuncuların sesle yaptıkları efektler de önemli rol oynar.
Tiyatro Sporu
1977’de Alberta, Calgary’de Keith Johnstone tarafından geliştirilen Tiyatro Sporu fikri, hararet yaratan ve seyirci tepkisi çeken profesyonel güreş müsabakalarında kullanılan tekniklerin Johnstone tarafından gözlemlenmesiyle icat edilmiştir.
Tiyatro Sporu; oyuncuların iki takıma ayrılıp her iki takımın da seyircilerden alınan çıkış noktalarıyla çeşitli “shortform” adı verilen kısa turlar oynayarak birbirleri ile müsabaka etmesi mantığına dayanır. Her turun sonunda takımlara seyirciler tarafından puanlar verilir ve gösterinin sonunda bu puanlar toplanır. Ortaya bir galip ve bir mağlup çıkar ya da her iki takımın da puanları eşitse gösteri beraberlikle sonuçlanır.
Mahşer-i Cümbüş ve diğer Hayalhane gruplarının(Sürç-ü Lisan, Ehl-i Keyf, Ani Etki Ters Tepki, Mevzu Bahis) yaptığı bir Tiyatro Sporu gösterisinde spontane düşünme ve canlandırma, yanılsamayı kırma, kara mizah, ironi gibi unsurlar esastır. Özel bir kostüm olmadan oyuncular gündelik kıyafetleri ile sahnede yer alırlar. Çıplak sahne oyuncunun ve seyircinin hayal gücü ile şekillenir. Seyirci oyuncudan kopuk, karanlık salonda görünmez silüetler değil oyuncunun her an dokunabildiği, hissettiği ve onun gücünden yararlandığı sahne arkadaşıdır. Tiyatro Sporu gösterisi seyirciyle birlikte bir “oyun” un oluşturulmasını sağlar.
Tiyatro Sporu, bir müsabaka olmasına rağmen, klişelerin ve esprilerin oyunun niteliğini düşüreceği yönünde bir felsefeye sahiptir. Önemli olan karakterleri yaratmak, spontane ve işbirlikçi öykü anlatımıdır. Komiklikler ve espriler öykünün gidişatını bozucu, bunun yanı sıra hem işbirlikçi çalışmayı hem de sahne oluşturmayı engelleyici olarak görülür.
Johnstone tarafından öğretilen diğer bir yöntem ise sahnede ilk önce karakterleri ve arka planı belirleyen bir “ortam” hazırlamaktır. Bu ortam hazırlandığında bazı çatışmalar ve kurnazlıklar(oynamalar) öne sürülmelidir. Bu yönteme göre bir sahne her zaman daralabilecek bir “olasılıklar çemberi”ni içermelidir. “Olasılıklar çemberi”, doğaçlamacıların oyun içinde mantıklı bir şekilde ortaya atabileceği çeşitli öneriler demektir. Bir sahnenin başlangıcında her şey mümkündür fakat birçok öneri oluşturulduğunda ve sahnenin gerçekliği net bir şekilde tanımlandığında olasılıklar çemberi daralır ve doğaçlamacılar önceden kurulmuş olanla tutarsız görünen önerilerde bulunarak olasılıklar çemberinin dışına çıkmamalılardır.
Bir “Tiyatro Sporu” gösterisi asla tekrar etmez. Her şey o oyuna ve o seyirciye özeldir. Bu sebeple her oyun birbirinden farklıdır.
Mahşer-i Cümbüş

  Tarihinden     Tarihine Kadar Olanları

ALBAY IN KARISI

Ege Sanat Merkezi
Hayale inandırılmalı mıyız. Yoksa gerçeğe inanmalı mıyız.. Peki ya gerçek acı verici derecede kötü ise... İşte hayat, gülümserken dişlerini de gösterir... Yazan: Hristo Boyçev Yöneten: İbrahim Güngör ...

Bütün Çılgınlar Sever Beni

Han Tiyatrosu
Bir adam, karısını birkaç güzel sözle elde etmeyi başarmışsa, acaba bunu başka biri de yapabilir mi İşte kendisine bu soruyu soran kıskanç adam, büyük bir şüphe ile karısını takip etmeye başlar. Bir süre sonra bu durum hastalık halini alır ve bir faciaya dönüşür. Adam,...

EVLİLİKTE UZATMALAR

Han Tiyatrosu
Boşanmış bir çiftin en son görmek istediği şey eski eşleridir. Üstelik yeni eşinizle bir restoranda yemek yerken, eski eşle karşılaşmak, küçük kıyametin habercisidir. Birbirine hâlâ ilgi duyan ve birbirini kıskanan eski eşlerin heyecanlı ve komik birlikteliklerini izlerken,...

MODERN DANS LAB

Ege Sanat Merkezi
Ezgi Adanç ın Sasha Waltz, Fırat Neziroğlu nun Çağdaş Sanat hakkındaki söyleşisi ardından, Modern Dans LAB dansçılarının performansı.. ...

İZMİR AKŞAMI

İsmet İnönü Sanat Merkezi
İZMİR AKŞAMI İzmir Büyükşehir Belediyesi ve TRT İşbirliğiyle Hazırlanmıştır. Yöneten: Tunca Yüksel Sunan: Berrin Tunan Fotoğraf: Burak Batuhan Çorapcı Konser Halka Açık ve Ücretsizdir. Konser TRT Nağme'den Canlı Olarak Yayınlanacaktır....
erotik
Live İzmir